Screen Shot 2013-03-23 at 4.47.14 PM
Mišo namiguje zvijezdama

Posljednje tri sedmice odmah nakon Centralnog dnevnika koji inače ne propuštam, ne samo zato što se često u njemu pojavim, nego i zbog informacija koje se u njemu nađu ostanem priljepljen za TV ekran. U tim trenutcima nakon Senadovih izvrsnih intervjua s gostima u CD-u moj sugrađanin i jedan od rijetkih živih hroničara Mostara, Bosne i Hercegovine i bivše Jugoslavije Milenko Mišo Marić nas povede nekim zaboravljenim stazama. Mišo onakav kakav je i kakavim ga svi znamo. na jednostavan i prost način nam ispriča anegdote, komične situacije i detalje iz života boema, umjetnika, sanjara i stvaralaca. On i Jan Beran zajedno su putovali i snimali, bilježili i pamtili ono što mi mlađi smo možda negdje načuli ili smo negdje pročitali. Ono nešto što starije podsjeti na dobre dane kada su sretno sjedili, uživali u životu i stvarali sve ono što danas nazivamo izgubljenim. Stvarali Bosnu i Hercegovinu, Jugoslaviju i Balkan te bolje ljude, kulturni milje kojem se cijeli svijet divio. Mišo namiguje tim našim pretcima i dragim ljudima baš onako kako mu je to oporučio njegov brat Mika Antić.

Screen Shot 2013-03-23 at 4.44.14 PM

Nakon dvije decenije zapostavljanja velikih, umnih, itelektualnih i umjetničkih veličina Mišo ih kroz samo Mostaru svojstevene liskaluke i privatna iskustva vraća u naše domove. Tako su se dosad tamo vratili Voljevica, Antić i Maestro Sefić mnogi će se tokom idućih sedmica vratiti i vjerovatno probuditi našu maštu i pažnju. Zbog nekih ćemo se vratiti da čitamo njihove pisane umotvorine, zbog nekih poput Sefića ćemo slušat šansone ili posjetiti galerije da vidimo njegove ili nečije drugo radove. Mi mlađi ćemo naučiti ponešto novo, ja ću se možda samo prisjetiti detalja priča koje sam slušao pogotovo od još jednog Mišinog brata Emira Balića, shvaćajući koliko pozitivne snage i kvalitete su imali naši ljudi.

Ico Voljevica i Mišo Marić
Ico Voljevica i Mišo Marić

Da budem iskren vratim se ponovo pa pogledam epizodu i uvijek nađem neki detalj koji sam propustio ili šalu na koju se nisam nasmijao. Pojedini elementi često izazovu u meni osjećaj želje za povratkom u ta stara vremena ili mi se javi suza u oku kad me podsjete na drage osobe kojima i sam sada ponekad namignem.

Vrijednost ovo umjetničkog dostignuća će se moć pravilno ocijeniti tek kad prođe jedno vrijeme, kada vidimo sve epizode i budemo imali konačnu sliku o Mišinom radu. Ono pak što moram iskreno priznat jeste da je Face TV napravila veliki iskorak kada su u pitanju ovakvi projekti, radeći ono što bi trebala biti uloga javnog TV servisa. Edukuje, informiše i upozorava mlađe generacije na ono odakle potiču, ko su i šta su. Podsjeća ih na to imamo mnogo više kvalitetnog i dobrog nego što li nam se danas nudi u kreaturama i svijetu turbo folka ili narodnjaka. Ne mogu dočekat iduću sedmicu da vidim šta nam je to novo Mišo pripremio i kojeg li će junaka izvući iz čarobnog svijeta sjećanja. Ko god da bude poželite mu dobrodošlicu, poslušajte i pogledajte i kad se zvjezde na nebu pojave namignite Mišinu junaku, ali i samo vama znanim i dragim osobama. Reci te im da idalje mislimo na njih i da su idalje dio naših života.